Filmpje van vrijwilligerswerk en reis! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Irene Rijsewijk - WaarBenJij.nu Filmpje van vrijwilligerswerk en reis! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Irene Rijsewijk - WaarBenJij.nu

Filmpje van vrijwilligerswerk en reis!

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 September 2013 | Nederland, Wageningen

Ik ben alweer een tijdje terug en daarom heb ik voor iedereen nu een mooi filmpje gemaakt met in een vogelvlucht een indruk van mijn geweldige tijd in Vietnam!
http://www.youtube.com/watch?v=2YtYO5MIL9Q

Mocht je nog vragen hebben over vrijwilligerswerk of iets anders hoor ik het graag!

Tot mijn volgende reis,
Irene

  • 11 September 2013 - 13:16

    Marijn:

    Hoi Irene,

    Met veel enthousiasme heb ik je blog gelezen en ik ben benieuwd of je mij verder kan helpen.
    Ik wil graag vrijwilligerswerk in Vietnam gaan doen maar er is zoveel keuze en informatie dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen.

    Ik denk erover in November te vertrekken naar Vietnam voor een periode van ongeveer 2 maanden, waarna ik ook nog op reis wil gaan. Het liefst zou ik werken met jongeren of kinderen, bijvoorbeeld meehelpen in een weeshuis. Het afgelopen jaar heb ik hard gespaard maar mijn budget is niet heel ruim.

    Zou je mij op weg kunnen helpen? Welke organisatie kan je mij aanraden? En welk type project/vrijwilligerswerk?

    Alle tips zijn welkom, alvast heel erg bedankt!

    Groet,
    Marijn Sander

  • 11 September 2013 - 15:14

    Irene:

    Beste Marijn,

    Superleuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen en aan Vietnam denkt! Ik ben zelf met Vrijwillig wereldwijd (www.vrijwilligwereldwijd.nl) gegaan wat een erg goede en kleinschalige organisatie is. Doordat het zo klein is gaat het geld ook echt naar de organisatie, projecten etc. en is het dus ook relatief goedkoop in vergelijking met andere organisaties. Als je even op de site kijkt kun je meer info vinden en je kunt ook altijd voor een vrijblijvend intakegesprek langsgaan wat je ook meer duidelijkheid geeft denk ik :).

    Zelf heb ik zeven weken vrijwilligerswerk gedaan, wat ik een perfecte tijd vond voor het aantal projecten wat je deed. Ik zat op zeven verschillende projecten, wat het heel afwisselend maakte. Sommige waren met echt peuters en andere weer met pubers en alles daartussen in. Ook is er nog een project met mindervalide jongvolwassenen die je Engelse les geeft, maar dit was het enige project wat ik niet had. Je kunt ook gewoon aangeven wat je voorkeur heeft.

    Dus ik raad je dit zeker aan, want vooral voor een paar maanden vinden mensen het vaak eentonig worden als je maar één project/school/weeshuis hebt waar je werkt, maar daar heb je hier zeker geen last van!

    Als je nog andere vragen hebt hoor ik het wel.

    Groetjes Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 24 Juli 2012
Verslag gelezen: 1569
Totaal aantal bezoekers 30486

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 17 Augustus 2016

Mexicooo

06 Juli 2015 - 19 September 2015

Backpacken Zuid-Amerika

01 April 2015 - 09 Mei 2015

Spaanse taalcursus in Salamanca!

01 Mei 2013 - 11 Juli 2013

Vrijwilligerswerk Vietnam en reizen

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: