2 maanden update: Vele bezoekjes, Nederland etc. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Irene Rijsewijk - WaarBenJij.nu 2 maanden update: Vele bezoekjes, Nederland etc. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Irene Rijsewijk - WaarBenJij.nu

2 maanden update: Vele bezoekjes, Nederland etc.

Blijf op de hoogte en volg Irene

05 December 2012 | Hongarije, Boedapest

Na bijna 2 maanden weer een update vanuit Budapest!
Vorige keer was ik nog vergeten te vertellen dat we met de jaarclub naar de world press photo tentoonstelling waren geweest, wat ik erg indrukwekkend vond. Ze hadden over allerlei onderwerpen foto’s gemaakt; utoya, hiroshima, oorlogen, mensen met een verhaal, dieren etc. Sommige foto’s vertelden echt een verhaal en was echt indrukwekkend om te zien waar sommige mensen allemaal mee te maken hebben in verschillende culturen. Dan hebben wij het maar makkelijk en geluk dat we geboren zijn in een veilige omgeving in Nederland!
Ook ben ik nog naar de opera geweest, een balletvoorstelling in het echte opera house hier. Alleen dat was al mooi om te zien en aangezien de kaartjes maar 5 euro waren dachten we waarom niet! Dus dat was ook erg leuk en cultureel om gedaan te hebben.
Maargoed waar waren we gebleven: Halloween denk ik, wat hier natuurlijk ook groots uitgepakt wordt. Daan en ik gingen samen met Kathy en haar beste vriendinnetje uit Duitsland met ons haar omhoog verkleed (mbv een flesje), nou we hebben nog nooit zoveel aandacht gehad door allemaal random mensen op straat! Iedereen sprak ons aan, begon te lachen of staarde ons heel lang na, omdat ze waarschijnlijk niet wisten dat er een flesje in ons haar zat om het omhoog te houden haha toen gingen we naar een huisfeestje en daar gebeurde weer hetzelfde, hilarisch. Toen nog uitgeweest, waardoor helaas mijn telefoon is gestolen, maargoed dat is weer opgelost. Verder had ik ook nog wat midterms en presentaties en heb ik alle resultaten teruggekregen van mijn examens nou dat was redelijk positief gelukkig (lees tussen 7,3 en 10 ;)). Dus kon ik ongestoord verder gaan met feesten en genieten van mijn laatste maandjes hier, maar eerst nog een weekendje Nederland! Zaterdag kwam ik aan, waarna ik ben gaan shoppen met mama en Margo. Daarna hebben we met the whole family (behalve Tom natuurlijk) bij Margo en Mark’s ‘nieuwe appartementje’ gegeten. Zondag ben ik gaan paragliden, want dat had ik nog tegoed van mijn verjaardag, dit was heel vet en toen we wegreden bedacht mama dat ze eigenlijk ook wel wilde dus toen heeft zij het ook nog gedaan. Maandag ben ik naar Wageningen geweest om daar iedereen weer even te zien en bij te kletsen en ’s avonds ben ik met mijn jaarclub naar KSV geweest om daar met iedereen weer lekker ouderwets pilsjes te drinken. Het was heel leuk om iedereen weer te zien, maar was ook weer erg blij om naar Budapest te gaan, want Nederland blijft toch wel hetzelfde hoe lang je ook wegbent ;).
Ook ben ik begonnen met een nieuwe sport: kickboxing! Daan deed dat al langer, maar vaak op maandag wanneer ik college had dus kon ik nooit mee. Maar nu zijn we al een aantal keer op vrijdag gegaan en het is echt grappig! Het is in een echte boksschool met mannen en vrouwen gemengd en het is best wel vermoeiend maargoed wel grappig om zo te doen.
Verder kwamen mijn vriendinnen uit Helvoirt langs in het weekend van 16 november (Maartje, Marloes, Esther en zelfs Annet was vanuit Stockholm gekomen!). Vond het echt heel leuk om weer met z’n allen te zijn (zonder Marloe) en ze hier mijn leventje te showen! We hebben natuurlijk heel veel gefeest en wat sightseeing gedaan en zijn naar het blindenmuseum geweest. Hier kon je ervaren hoe het is om blind te zijn, zoals het muZIEm die ooit in Nijmegen was. Verder nog lekker uit eten geweest en ze hebben heel wat vrienden van hier kunnen ontmoeten wat erg leuk was!
Dinsdagavond kwam Reto bij ons eten en hij had echte Zwitserse kaasfondue meegenomen! Ik was er een beetje bang voor, maar het was heerlijk  Ook hebben we nog veel andere dinertjes gehad met vrienden en vriendinnen waardoor we nu van allerlei verschillende gerechten hebben kunnen genieten. En toen stond Susanne uit mijn dispuut alweer voor de deur! Ik heb haar natuurlijk een beetje van het nachtleven laten zien en ook wat sightseeing gedaan. Maar zaterdagavond stond het gala op de uni op het programma! We hadden kaartjes gekocht en na een kleine pre-drink bij ons thuis zijn we met zijn allen naar de uni gegaan in onze cocktailjurkjes en pakken. In het oude gebouw was er op elke verdieping een dance area met allemaal Hongaarse artiesten. Veel vrienden waren er natuurlijk ook en na een topavondje zijn we met hele pijnlijke voeten van de hoge hakken naar huis gestrompeld. Zondag zijn we naar een spa geweest, naar de gezellig kerstmarkt en uit eten geweest. De kerstmarkt is voor Nederlandse begrippen erg groot en echt heel gezellig! We snappen echt niet waarom ze die niet in Nederland houden. Verder op maandag nog wat sightseeing gedaan en toen naar een huisfeestje en naar Morrisons 2 waarna Suus weer naar Nederland vertrok helaas.
Maar een paar dagen later stond Sophie (1e jaars van KSV die ik pas sinds de introductieweken ken haha maar waarmee het zo goed klikte dat ze zo gek was om een ticket te boeken!) alweer voor de deur. Ze kwam afgelopen vrijdag aan waarnaar we gegeten hebben met moeder en tante van Daan en toen gaan borrelen met Reto en zijn twee zwitserse vrienden (eentje woont nu in Singapore en was speciaal overgevlogen!). Toen nog naar een cafeetje gegaan en toen uitgegaan. Zaterdag weer wat sightseeing gedaan en naar een flashmob bij de Basiliek geweest. De flashmob was op Gangnam style en er waren alleen meer kijkers dan echte dansers, maargoed toch erg leuk om mee te maken. Daarna hadden ze nog een hele projectieshow op de Basilica gemaakt wat ook erg mooi was en echt vet dat het helemaal aangepast was op de vormen van de Basiliek! Daarna lekker uit eten geweest en toen weer gepartyd met Reto en zijn vrienden. Zondag en maandag zagen er redelijk hetzelfde uit als bij Suus, maar zeker een supergeslaagd weekendje weer! Gisterenavond heb ik nog met het hele dispuut geskyped wat supergezellig was  En vanavond is de vraagavond dus ik was natuurlijk ook erg benieuwd naar alle roddels en speculaties over vanavond. Ik ga duimen maar heb er alle vertrouwen in!
Nou de laatste weekjes komen er dus aan voor mij, sniksnik, wil eigenlijk echt nog niet aftellen maar helaas kan ik er bijna niet meer omheen. Iedereen hier wil echt nog niet weg en probeert nog 100% te genieten van de laatste weekjes ondanks dat ook de tentamens eraan komen. Gelukkig staan er nog allerlei leuke dingen op het programma zoals Lotte die morgen naar Budapest komt, waar ik heel erg zin in heb aangezien ik haar bijna een jaar heb moeten missen! En verder nog vele afscheidsfeestjes en als afsluiter natuurlijk the whole family die langskomt met kerst! Ik ga vanavond mijn ticket boeken, maar denk dat ik 28 december weer in Nederland ben te vinden… Wil er nog even niet aan denken, maar ga volop genieten van de laatste weekjes en dan kan ik met mooie herinneringen terugkijken op deze geweldige vier maanden!
Tot snellllllll
X Irene

  • 05 December 2012 - 18:31

    Annet:

    JAAAAAA! Dan kan ik je toch nog héél even zien! Ik vlieg de 29e terug en wil niet weg zonder je nog heel even snel een knuffel te komen geven.. Kan niet wachten! xxxxxx

  • 07 December 2012 - 13:00

    Ome Bertus:

    Bedankt voor het lange en mooie verhaal over je vele belevenissen. Geniet er de laatste weken ook nog maar volop van. En groeten voor jou en voor Lotte.

  • 12 November 2017 - 04:10

    Marco Steijn:

    Irene mooi verslag. Weet jij nog welke kickbox school jij was en die jou beviel?
    Groet, Marco

  • 12 November 2017 - 15:12

    Irene:

    Hoi Marco,
    Lange tijd geleden, maar was een hele leuke school. Je kon gewoon inlooplesjes doen daar met verschillende niveaus ook volgens mij. Ik heb het even opgezocht, volgens mij was het de University boxing school? Veel plezier!
    Groetjes, Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 24 Juli 2012
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 30500

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 17 Augustus 2016

Mexicooo

06 Juli 2015 - 19 September 2015

Backpacken Zuid-Amerika

01 April 2015 - 09 Mei 2015

Spaanse taalcursus in Salamanca!

01 Mei 2013 - 11 Juli 2013

Vrijwilligerswerk Vietnam en reizen

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: