La buena vida espanola - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Irene Rijsewijk - WaarBenJij.nu La buena vida espanola - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Irene Rijsewijk - WaarBenJij.nu

La buena vida espanola

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 April 2015 | Spanje, Salamanca

Hier weer een update vanuit Salamanca! Zoals ik al zei in mijn vorige verslag is het leven hier echt heel erg relaxed. Dit was eerst even wennen, maar nu ben ik helemaal gewend aan het chille leven hier. Ze verzinnen hier ook iedere week wel een reden voor een vrije feestdag, zoals vorige week lunes de agua waarin alle studenten bij de rivier gingen chillen en borrelen, deze week was het arbeidsvrije dag van deze regio en volgende week is het arbeidsdag van de wereld. Stiekem niet zo gek dat die economie hier niet zo goed gaat dus.

Mijn dagen bestaan hier uit vier uurtjes per dag les en daarna ben ik meestal wel toe aan een siesta zoals de echte Spanjaarden. Na de siesta ga ik beetje studeren, hardlopen of chillen in het park en 's avonds gaan we uit eten of lekker borrelen en feesten tot diep in de nacht. Dat kunnen ze hier wel goed namelijk! Ik ga meestal met mijn huisgenoten en klasgenoten prepartyen en dan sluiten we aan bij een groep Nederlanders of Brazilianen. Hierbij beginnen we natuurlijk in de shotjesbar Chuppiteria en daarna gaan we meestal naar een paar andere clubs/barretjes.

Maar mijn Braziliaanse huisgenootje vanochtend vertrokken helaas. Dit hebben we uiteraard afgesloten met een goed feestje, alhoewel het wel erg jammer is dat hij wegging natuurlijk. Samen met mijn Nederlandse huisgenoot waren wij namelijk wel de chill& partypeople van het huis... Misschien komt er dit weekend alweer iemand nieuws in de kamer, dus duimen dat die persoon ook beetje leuk is!

Het Spaans leren gaat verder wel oke: lezen, luisteren en schrijven gaat al prima alleen het spreken is helaas nog wat moeilijker. Ik moet nog teveel nadenken over ieder woord, dus een goed gesprek met iemand in het Spaans zit er nog niet in helaas. Gelukkig heb ik nog twee weken, dus hopelijk dat me dit aan het einde wel lukt!

Nou, ik ga nog even genieten van het chille leven weer en no worries over twee weekjes vlieg ik alweer terug naar het drukke Nederland!

Hasta luegoooo
Irene

  • 25 April 2015 - 22:01

    Ome Bertus:

    Hallo Irene,

    Ik heb begrepen dat het daar in Spanje een chille boel is en dat je zelf ook heel wat af chillt.
    Misschien is chillen wel zoiets als leuke dingen doen. Bovendien leer je nog flink wat Spaans als je 4 uren per dag les hebt en nog huiswerk en nog Spaans spreekt.
    Dat is prachtig, je combineert leuke dingen met het leren van een vreemde taal.
    Vele groeten van Ome Bertus (misschien ook wel wat chill).

  • 26 April 2015 - 12:38

    Joost:

    Hey Irene!! Ik wist niet dat je daar al was! Cool. Klinkt goed :D Niet te vaak school missen ivm katers he?

  • 03 Mei 2015 - 03:21

    Tom And Senem:

    Very nice to hear you are enjoying the Mediterranean lifestyle :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 24 Juli 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 30456

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 17 Augustus 2016

Mexicooo

06 Juli 2015 - 19 September 2015

Backpacken Zuid-Amerika

01 April 2015 - 09 Mei 2015

Spaanse taalcursus in Salamanca!

01 Mei 2013 - 11 Juli 2013

Vrijwilligerswerk Vietnam en reizen

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: