Holaaaaa de Salamancaaa! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Irene Rijsewijk - WaarBenJij.nu Holaaaaa de Salamancaaa! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Irene Rijsewijk - WaarBenJij.nu

Holaaaaa de Salamancaaa!

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 April 2015 | Spanje, Salamanca

Vorige week donderdag was het zover, na ruim zeven maanden zwoegen in de bieb had ik het eindgesprek voor mijn thesis welke ik uiteindelijk met een 8 heb afgerond! Het einde was nog wel een beetje stressen, omdat ik natuurlijk alles af moest hebben voor ik naar Spanje vertrok. Een mooie welverdiende beloning na al dat harde werken vond ik zelf ;) Na een goed feestje in Wageningen en daarna nog in Helvoirt, vertrok ik zaterdag naar Spanje om Spaans te leren voor mijn reis naar Zuid-Amerika deze zomer!

In Madrid aangekomen moest ik een bus nemen naar Salamanca die door prachtige landschappen ging en na ruim twee uur in de bus kwam ik aan in de studentenstad Salamanca. Thank god dat ik al een basiscursus Spaans had gevolgd op de uni, want niemand kan hier Engels dus werd gelijk op de proef gesteld ;) Helaas gingen de eerste gesprekken in de taxi en met mijn huisbaas nog wel erg stroef, dus genoeg om bij te leren haha. Rond half negen 's avonds kwam ik aan in mijn mooie huisje voor de komende weken. Een erg chille en grote kamer, die in drukke tijden voor twee personen is maar nu niet dus ideaal! Ik woon met een Nederlander, Braziliaan en drie Chinezen (die alleen Spaans kunnen dus dat is nog erg lastig), maar de Braziliaan en Nederlander zijn heel chill!

Zondag heb ik lekker hardgelopen, paasoptocht gezien en toerist uitgehangen. Maandag was mijn eerste les op mijn taalschool TiaTula. Eerst een testje gedaan en gelukkig mocht ik instromen bij A2, dus mijn cursus in Nederland was niet voor niks geweest! Samen met een Zwitserse vrouw, man uit Saudie arabie, Canadees en Nederlander heb ik elke dag van 10 tot 2 Spaanse les. Mijn andere huisgenoten zitten trouwens bij andere scholen, want er zijn er hier echt heel veel. Daarna heb ik vrij, wat bestaat uit siesta's natuurlijk, hardlopen, huiswerk maken en vooral heel veel chillen. 's Avonds (21 uur) gaan we uit eten of ergens een drankje doen/partyen.

Die vele vrije tijd is nog wel echt even wennen na een half jaar elke dag op de uni en al mijn avondbezigheden in Wageningen ;) maargoed er is alweer één week voorbij, dus voor ik het weet ben ik terug en kijk ik waarschijnlijk weer met liefde terug naar hier dat ik niks hoefde haha.
Dus om alles even samen te vatten: Salamanca = lekker weer, veel vrije tijd en goede feestjes! Dus mocht je nog een weekend vrij hebben, kom vooral langs ;)

Adiossssss

  • 11 April 2015 - 19:34

    Frans Van Rijsewijk:

    Hallo Irene,

    Ze spreken wel geen woord Engels maar party is toch ook Engels.?
    Met deze leuke huisgenoten en veel vrije tijd zullen de komende 4 weken wel te vlug voorbij zijn.
    Geniet ervan want je hebt het verdiend!!
    Groet uit het koude Helvoirt.
    Papa

  • 12 April 2015 - 08:29

    Marloe:

    Hola chica! Que tal? Te extraño mucho! Que bonita lo que ha escrito, me gusto. Yo no soy tan bueno con mi español, tengo que buscar algunas palabras otra vez jaja. Disfrutar inmensamente sus días y tiempo libre allí. Besos, xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 24 Juli 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 30455

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 17 Augustus 2016

Mexicooo

06 Juli 2015 - 19 September 2015

Backpacken Zuid-Amerika

01 April 2015 - 09 Mei 2015

Spaanse taalcursus in Salamanca!

01 Mei 2013 - 11 Juli 2013

Vrijwilligerswerk Vietnam en reizen

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: